søndag den 19. januar 2014

Min scrap-plads

Jeg har meldt mig til et slags nyhedsbrev, så jeg hver dag modtager en mail om, hvordan jeg får styr på mine scrapsager. Det startede mandag d.6/1 2014, og jeg kan mærke, at det hjælper for mig. Mandag er fx "ryd-op-på-dit-scrapbord-dag", tirsdag har været "få-styr-på-dine-digitale-billeder-dag", onsdag har været "ryd-op-i-dit-mønsterpapir-dag". Det ser ud til, at de kommer igennem alt muligt, bånd, stempler ... Allerede nu kan jeg se, at det hjælper på mit hobbyrum! Hermed et link til siden:
http://www.scrappypedia.com/article/join-scrappypedias-scrap-stash-organization-club/

Jeg er jo ikke så langt endnu i oprydningsprogrammet, så der er sikkert stadig mange ting, der kan forbedres, men I får lige et billede af min scrap-plads lige nu.

Mit 30x30 mønsterpapir og karton ligger i papirstativer, og jeg har netop fået min mand til at vende papirstativerne, så de hænger vandret istedet for lodret på væggen. Jeg er sikker på, at det er blevet en rigtig god løsning :-). Selvfølgelig kan papirerne komme til at "hænge" lidt af det, men det skulle være nemmere at få dem ud, fordi der ikke er noget, der tynger ovenpå det.

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud, tror også at det giver et bedre overblik ved hænge stativerne lodret :)
    Skal da lige forbi det link du nævner, systemer og opbevaring er jo et hit herhjemme hos mig :)

    SvarSlet
  2. Et rigtig hyggeligt hjørne, du har her. Ja papirerne har i hvert fald betydeligt bedre at at ligge vandret, da de meget nemt kommer til at rulle lidt eller få knækkede hjørner, når de står lodret, og diine papirreoler passer jo perfekt til det, så det er da nemt ordnet. Tror også du bli´r rigtig glad for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan se, at I har misforstået mig... Billedet viser stativerne, EFTER de er blevet vendt. De har i et par år vendt som de normalt gør i butikkerne, men det har bare ikke fungeret særlig godt. Jeg gik i tankerne om at købe en helt ny løsning til papiret, hvor det kunne komme op på højkant i stedet. Jeg kom så til at kigge på papirstativerne, og tænkte at det jeg havde brug for, var noget der svarede til papirstativer, der lå ned... Og så fik jeg altså min mand til at vende dem, så de nu vender som vist herover, og jeg tror faktisk at det er rigtig godt!

      Slet
  3. Hvor er de stativer købt. Det er en super god måde at opbevare det på når de er hængt på den måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tidligere haft butik og har dem derfra. Jeg gemte 4 stativer til mig selv bagefter, men bruger kun de 2, så jeg har faktisk 2 stående, som jeg gerne vil sælge. Jeg vil sælge dem for 200,- pr. stk.

      Slet
  4. Sikke et dejligt sted du har der. Og sikke en orden......Smart med de stativer på en anden led. Jeg har fornylig fået hængemapper, og sikke et overblik man får. Dejligt.

    SvarSlet
  5. rigtigt hyggelig plads du har. lækre stativer til dit papir, og tak for linket vil kikke på det hav en fortsat dejlig dag.

    SvarSlet