torsdag den 11. oktober 2012

Blomster til dukkehuset

Fik lavet lidt blomster til dukkehuset i dag. Krukkerne er låg fra forskellige små flasker og tuber - de største er fra Underberg-flasker! Jeg har et helt læs, som jeg har fået i miniatureklubben i Skanderborg - ved ikke, hvem der drukket alt det... Når jeg planter blomster i krukkerne, lægger jeg først en klat fimo/cernit i bunden af krukken, derpå en klat lim, og så almindeligt kaffe ovenpå igen - det ligner jord. Blomster stikkes ned i det og kommer til at stå fint. Blomsterhoveder og blade klippes eller stanses ud og formes evt. lidt med cicelerværktøj. I midten af de blå blomster er der lidt Stickles lim. Både blade og blomsterhoveder monterer jeg på små stykker ståltråd - så er de nemme at "plante". De lilla blomster er Flower Soft fra Hobbyboden, der er limet på et stykke grønt ståltråd. Jeg er ikke særlig blomster-kyndig, så de blomst jeg laver er ikke nødvendigvis en kopi af rigtige blomster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar