onsdag den 21. marts 2012

Hæklede dyr

Jeg er venstrehåndet, og min mor er højrehåndet, derfor var det ikke nemt, da jeg skulle forsøge at lære at strikke som barn. Det blev kun til meget lidt, og der var vist mere hul end strik i det, jeg fik lavet. Hækling nåede vi aldrig til. Men så var det, at jeg opdagede de små amigurumi-hækledyr på nettet for nyligt. Dem kan jeg bare ikke stå for... Og der er endda udgivet danske bøger om det, fx. Hæklede dyr af Maja Hansen, som opskriften til disse dyr kommer fra. Jeg gav mig til at øve mig - med lidt hjælp fra en veninde, en svigerinde og nettet - det sidste er smart, der kan man både finde videoer og beskrivelser af hækleteknikker og også for venstrehåndede!! Jeg er bestemt stadig nybegynder på området, men det er da lykkedes mig at hækle disse to dyr. Fåret er bare SÅ sødt, synes jeg, men jeg skal IKKE hækle mere i sort - det er simpelthen umuligt at se, hvor maskerne er...Blækspruttens armede krøllede noget mere sammen på billedet i bogen - ved ikke lige hvorfor min ser sådan her ud...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar